Kind

Ik was klein. Was nog echt een klein kind. Het was koud. Het was een hele koude winter.
Ik wou altijd in de zomer dat het winter was omdat dan alles zo gezellig werd. Lekker de warme kachel aan. Bij elkaar zitten. Want in de zomer als het zo warm is, kan dat niet, want dan is het veel te warm daarvoor. Daarom vond ik het niet zo erg als het winter werd. Om lekker warm onder een dekentje te liggen.
Maar zoals deze winter, die was zo koud. Het was echt een hele strenge winter, zei mijn moeder. Maar ik snapte niet wat ze daarmee bedoelde, maar ik begon het langzamerhand te begrijpen wat ze ermee bedoelde omdat ze het zo vaak zei. En toen snapte ik haar en vond ik het ook een strenge winter. Ik hoopte dat het snel weer zomer werd!


Geschreven op school voor Taal.

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Oma Dinie
    Okt 17, 2015 @ 16:49:58

    Prachtig verhaal…..zo zie je maar meiske, wat mamma zegt is gewoon waar.Als zij het een strenge winter vind is dat ook zo, en jij leerde het te begrijpen toen je groter werd. dat is mooi.maar eerlijk gezegd hou ik niet zo van de zomer, ik ben meer een herfst en wintermens. de lente vind ik ook nog wel fijn, maar de hete zomer niet.ik vind trouwens dat je het weer heel mooi hebt opgeschreven. Dank je wel dikke kus van Oma Dinie

    Beantwoorden

    • Terri
      Okt 18, 2015 @ 20:48:33

      Ik vind het allebei wel fijn maar soms vind ik de winter fijner en soms de zomer ik denk dat ik een lente herfst mens ben xxxx terri😘💋

      Beantwoorden

  2. Opa Jan
    Okt 21, 2015 @ 10:47:50

    Heel mooi verhaal,dus eigenlijk ben je een vier jaargetijden kind,
    .winter lente zomer herfst
    Het verhaaltje lijkt ook een beetje op het liedje(De winter was lang),
    van Willeke Alberti.
    Opa Jan xxxx

    Beantwoorden

  3. Maja
    Okt 26, 2015 @ 22:34:55

    Fijn he dat we in een land wonen waar het weer per seizoen verandert.Het zou toch heel saai zijn als het alsmaar warm of alsmaar koud zou zijn! But kan je ear ook een verhaaltje over schrijven he!
    Mus van Oma Maja

    Beantwoorden

  4. Maja
    Okt 27, 2015 @ 18:31:03

    Sorry voor de taalfoutjes! Kus van Oma Maja

    Beantwoorden

Geef een reactie

